Punca sebenar kenapa PPBM mula berpecah belah ikhlas dari GERAKAN BIRU ABATA pejuang Kebenaran.

Asalamualaikum w.b.t salam sejahtera rakyat Malaysia.
Kita di kejutkan lagi apabila salah seorg pengasas PPBM Kamarulzaman Habibur Rahman dan 820 ahli PPBM mengumunkan keluar parti kerana tidak lagi mampu bertahan dengan sikap kronisme dalam PPBM.

Pada pandangan saya Esmee Bin Mat Isa apa yang berlaku hari ini pepecahan PPBM adalah berpunca dari dua perkara utama

1. Sikap kronisme yang melampau dalam parti yang mana hanya kroni Tun Mahathir, Tan Sri Muyiddin Yassin dan Mukriz sahaja di pilih untuk menjawat jawatan utama Parti dan ini menjadi satu tekanan kepada ahli ahli PPBM yang kebanyakkan masuk menjadi ahli kerana mencari peluang untuk kuasa harta dan legasi setelah gagal mendapat peluang di dalam parti parti lain sebelum ini. Tetapi mereka gagal kerana hakikat sebenar ialah PPBM wujud untuk kepentingan peribadi Tun Mahathir iaitu menjadikan Mukriz lebam sebagai Perdana Menteri Malaysia sehingga sanggup berpakat dengan Dap Laknatullah yang terbukti anti ISLAM dan anti kepada Kaum Bumiputera dan perkara ini tiada siapa boleh nafikan termasuk DAP dan parti parti dalam gabungan sesat mereka malah cabaran daripada Mohd Esmee Bin Mat Isa dari Gerakan Biru Abata masih belum di sahut cabarannya dan itulah bukti Dap adalah anti ISLAM dan anti kaum Bumiputera.

2. Ramai anak Melayu dalam PPBM mula sedar Tun Mahathir gagal menjinakkan Dap dan menjadikan PPBM ketua kepada Pakatan Harapan. Penolakkan cadangan TSMY yang mencadangkan Parti Asas Kaum Melayu ISLAM sebagai ketua kepada Pakatan Harapan di tolak mentah mentah oleh Lim Kit Siang Dap dan Lim Kit Siang Berkata kita semua adalah sama. Itulah bukti nyata halatuju dan matlamat Pakatan Harapan adalah kesaksamaan atau Malaysian Malaysia (Ketuanan Rakyat).

3. Tun Mahathir di hina oleh Superman DAP akan Hew dengan lantang dan jelas tanpa ada siapa pun dari PPBM yang berani membela dan menentang Superman DAP. Ini bukti nyata Tun Mahathir dan ahli PPBM lain pengecut dan terpaksa tunduk dan sujud di kaki DAP.

sekian terima kasih

Mohon semua anak Melayu dan Peribumi Malaysia bersatu halang dan kalahkan Pakatan Malaysian Malaysia Dap pada PRU 14

ADMIN
#GerakanBiruAbata.

Comments

Popular posts from this blog

DEFINASI MELAYU PERKARA 160(2)

ZAIRIL CUMA ANAK TIRI IKHLAS DR GERAKAN ABATA BERANI KERANA BENAR

ZAIRIL HARUS BUKTIKAN SIAPA BELIAU SEBENAR DAN JPN PERLU KELUARKAN KENYATAAN SIAPAKAH SEBENARNYA ZAIRIL