Tun Mahathir Punca Segala Masalah dan perbezaan ketara ekonomi antara kaum

Wahai umat Melayu dan kaum bumiputera apa yang berlaku hari ini adalah salah Tun Mahathir bin Mohamad dasar beliau dahulu menyebabkan kaum kita tertinggal ke belakang.
Semasa Tun M memerintah Malaysia beliau lebih mengutamakan pujian di mata dunia dan sanggup menipu umat Melayu yang mana ketika mula pemerintahnya rakyat Malaysia baru berjumlah 15 juta org separuh dari yang ada hari ini iaitu 32 juta mengikut bancian akhir tahun 2016.

Tun M telah berjaya menjadi bapa yg berjaya saudara yang mulia dan kawan kroni yang berjasa. Mengapa?  Ini jawapan saya beliau telah berjaya kayakan anak anaknya,  saudara maranya malah Kroninya yang kebanyakkannya bukan dr kalangan kaum bumiputera manakala  kaum bumiputera di sumbat ke dalam jabatan jabatan kerajaan dengan gaji cukup makan sahaja tidak mampu walau ingin membeli sebuah kereta kerana kebanyakannya hanya bertaraf pejawat awan rendah dengan gaji bawah taraf sebenar.

Sistem beliau yang mengutamakan pembangunan tanpa memikirkan kesan masa hadapan kepada bangsanya sendiri dan akhirnya bangsanya jatuh ketinggalan dan menjadi bangsa yang duduk di tangga terakhir dengan ekonomi di kuasai 80% oleh kaum Cina,  15 Peratus oleh kaum India dan hanya 5% oleh kaum bumiputera itu pun kebanyakkannya adalah anak anaknya,  keluarga sepupu sepapatnya dan kroni kroninya sahaja.

Apabila Tun Abdullah cuba mengubah sistem yang di bina Tun M beliau telah di halang dan di jatuhkan dengan penuh penghinaan oleh Tun M.
Tun M mengangkat naik Dato Seri Najib dan berharap serta yakin Dato Seri Najib akan meneruskan legasi sistem ekonomi ciptaan Tun M dan Tun Daim tetapi Dato Seri Najib bukan boneka beliau sebenarnya sedar jika sistem ekonomi Tun M di teruskan lagi yang pasti bangsa Melayu dan kaum Bumiputera akan menjadi pencacai sahaja di depan hari.

Maka bermulalah agenda baru Dato Seri Najib membina semula ekonomi kaum bumiputera agar seimbang semula dengan kaum kaum lain.
Ini sebenarnya adalah ancaman kepada kaum Cina dan India maka pada PRU 13 kaum Cina telah sepakat menolak BN dan kesannya perubahan kuasa ekonomi ini juga memberi kesan kepada perniagaan kroni kroni dan juga anak anak Tun M terutama dengan perlaksanaan GST yang menyebabkan taikun taikun tidak dapat lari lagi dr cukai yang selama ini dapat mereka kawtim.

Maka di ciptanya Tun M di sokong Kapitalis dan parti parti pembangkang Fitnah paling agong di muka bumi ini iaitu 1MDB maka ramailah umat Melayu dan kaum Bumiputera di tipu dan terpedaya dengan helah dan strategi Politik kotor Tun M.

Di ciptanya watak watak baru seperti Syed Saddiq untuk meruntuhkan kekuatan Pemuda Melayu di hasutnya akar umbi generasi Y dengan fitnah dan domba palsu malah di dedak mereka dengan janji janji dan harta dunia demi menumbangkan empayar agong Melayu ini.

Saya harap kaum bumiputera dapat berfikir antara baik dan buruk jangan kerana seekor nyamuk antik ini kita gadai dan rebahkan sebuah empayar agong titik peluh dan darah perjuangan nenek moyang kt yang berjuang sehingga kita Merdeka tetapi harus kita ingat kemerdekaan ini masih lagi di ambang bahaya kerana penjajah meninggalkan periuk periuk api yang bakal meletup bila bila masa sekiranya kaum bumiputera berpecah belah.

Sekian terima kasih
Esmee Mat Isa
Ketua Penerangan Dan Sosial Politik Kg Baru Sungai Buluh Subang Selangor
#GerakanBiruAbata

Comments

Popular posts from this blog

DEFINASI MELAYU PERKARA 160(2)

ZAIRIL CUMA ANAK TIRI IKHLAS DR GERAKAN ABATA BERANI KERANA BENAR

ZAIRIL HARUS BUKTIKAN SIAPA BELIAU SEBENAR DAN JPN PERLU KELUARKAN KENYATAAN SIAPAKAH SEBENARNYA ZAIRIL